HIJRAH CINTAKU ! - Cikiffah

by - 11:18 PM

Assalamualaikum semua.. MasyaAllah.. punyalah sibuk ke sana ke sini.. Sampai aku TERlupa yang aku ada blog. 

MasyaAllah.. Sebelum kita mula bercerita panjang.. kepada yang Muslim marilah kita sama2 berselawat ke atas Rasul junjungan kita Muhammad saw. in Shaa Allah.
اَللهُم صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمّد ٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمّدٍ
Alhamdulillah.. 
Okeh.. so tajuk kita hari ni dia macam lagu sikit ... Emm..Atau pun ia memang lagu.. alaaaa...lagu rossa penyanyi indon tu .. 
Jadi mungkin penceritaan aku sepanjang beberapa episode ni akan menjadi sedikit formal..cewahhh..  acah-acah matang la orang asia kata kan. 

* gambar sekadar hiasan *
Jadi tajuk HIJRAH CINTAKU ini bukan cerita tentang cintaku di atas dunia semata2. 
In Shaa Allah. Aku cuba dan belajar untuk meninggalkan rasa nikmat dunia.. rasa hasad..rasa tidak bersyukur.. dan lain2.. benda lain aku tidak sebut lah kan. Karang orang baca dia cakap aku ni riak tak sudah la pulak..
Tapi aku mau juga berkongsi apa yang aku lalui sepanjang tempoh *penghabukan blog* aku ni. 

Alhamdulillah sekarang aku tengah ikut kelas2 agama.. kelas mengaji iqra' dan Alquran. in Shaa Allah.  Setiap hari aku ada nota untuk d catat.. dan itu membuatkan aku kesuntukan masa.. 

Aku pun macam ibu-ibu yang lain juga. kena kerja, Kena kemas2 masak2 cuci pinggan cuci kain.. aku x pernah ke Dobi lagi ni.. entah-entah esok masuk dobi jadi orang zaman paleolithic sebab melopong tak tau guna dobi. Ha.ha.
Disebabkan kesuntukan masa yang aku rasakan itu lah membuatkan aku sukar untuk mengupdate blog kesayang aku ni. 

jadi aku mau makeup sikit lah blog aku ni. harap kuat lah semangat aku mau membebel dalam blog ni...

terima kasih.

You May Also Like

0 commest[s]