comeback seorang 'Iffah'- cikiffah

by - 7:42 AM

 



ASSALAMUALAIKUM.. [ehh capslock haha..malas lah padam balik ]

Lamanya aku tidak ber-belog kat sini, sampai berhabuk blog aku..ehhhh.. ermm., dia macam awkward sikit haha.. 
Kan dulu aku suka membebel kat sini kan.? tiba-tiba pulak aku senyap kan...? hmmm.. sibuk bah.. tiada masa mau menaip. tapi nda pa.. aku cuba juga bagi jari aku yang chubby ni bersenam kat sini... haaaa.. biar jari aku jak yang kurus. haha..

okeh.. ermmm.. apa ya kita mau cerita hari ni...???okeh..aku ada idea...apa kata kita cerita pasal pengalaman aku jadi PPM...ehh.. apa bah ni PPM..kan..kan..?

so, ppm tu ialah PEMBANTU PENDIDIK MASYARAKAT. ..suda bah nama dia "PEMBANTU'', kenapa ada lagi yang cakap CIKGU??? aku ikut juga lah mengajar budak-budak kan, tapi sebagai pembantu..bukan cikgu. pening-pening-pening.... sampai ada yang tanya aku mcm ni.

"ehh, kau di skolah jadi cikgu subjek apa.?? kau mengajar kelas mana.???"

ehhh..aku macam blurr sekejap...aku tidak pernah lagi declare diri aku as a TEACHER...kamu yang lain kenapa tiba-tiba.? aku tidak lah juga marah kan.. serious.. aku tidak marah. hahaha.. tapi jangan lah sindir-sindir aku.. hahhaa.. aku kerja tu HALAL tau... hahaha... ehhh.. macam meluah perasaan la pulak. .

sampai sini jak lah pengenalan kepala "punca aku lama menyepi" nanti kita cerita pulak pasal event-event yang aku pernah ikut sepanjang aku jadi PPM... sekarang.??? sekarang aku tidak sudah jadi ppm.. aku sudah pencen... aku bersara jdi ppm diumur 26 Tahun 9 Bulan. fuyooo

kbye... aku tiada idea mau menaip panjang-panjang.. ya ampun, mana lah sudah kemampuan aku berceloteh sebelum ni..??plisslah.. 

bubyeee. Assalamualaikum.


You May Also Like

0 commest[s]